Чугуївський Авіаційний Ремонтний Завод Aero L-39 Albatros

Створено для заміни навчально-тренувального літака Aero L-29 Delfin. Здійснив перший політ 4 листопада 1968 року. У 1972 році був обраний основним навчально-тренувальним літаком країн-учасниць Організації Варшавського договору.

Серійно вироблявся чеською фірмою Aero Vodochody до 1999 року. Всього було побудовано 2868 L-39 і 80 L-59.

Перебуває на озброєнні більш ніж у 30 країн світу.

Модифікації

L-39С – стандартна модифікація навчально-тренувального літака для початкової та основної льотної підготовки.

L-39ZO – модифікація навчально-тренувального літака, яку можна використовувати і в якості легкого штурмовика, для чого є чотири підкрильових вузла підвіски озброєння.

L-39ZA – подальший розвиток L-39ZO з установкою під фюзеляжем двоствольної гармати ГШ-23.

L-39V – буксирувальник повітряних мішеней.

L-39MS (L-59 Super Albatros) – модифікація з новим турбореактивним двигуном модульної конструкції ДВ-2, які мають тягу 2200 кгс, крісло-катапульта класу «0-0» і новим електронним обладнанням. Перший політ зробив в 1986 році. Вироблено 80 одиниць.

Л-39М1 – українська модернізація Л-39: заміна двигуна АІ-25ТЛ на модернізований АІ-25ТЛШ (збільшена тяга з 1720 до 1850 кг, вдвічі покращилася прийомистість), вдосконалена система керування силовою установкою і бортовим аварійно-експлуатаційним реєстратором польотної інформації з додатковими датчиками і пристроями.

Технічні характеристики

Проекції L-39 «Альбатрос». Дані відповідають модифікації L-39C.
Екіпаж: 1 або 2 людини
Довжина: 12,13 м
Розмах крила: 9,46 м
Висота: 4,77 м
Площа крила: 18,18 м²
Маса порожнього: 3455 кг
Нормальна злітна маса: 4525 кг
Максимальна злітна маса: 4700 кг
Маса палива у внутрішніх баках: 980 кг
Силова установка: 1 × ТРДД АІ-25ТЛ
Тяга: 1 × 1720 кгс (16,87 кН)

Льотні характеристики

Максимальна швидкість: 760 км / год
Швидкість звалювання: 160 км / год (при випущених закрилках)
Практична дальність 1650 км (без ПТБ)
Практична стеля: 12 000 м
Швидкопідйомність: 21 м / с (1260 м / хв
Довжина розбігу: 580 м
Довжина пробігу: 560 м

Озброєння

Бойове навантаження: 290 кг

Перебуває на озброєнні

  • Абхазія – 4 L-39, станом на грудень 2009 року
  • Азербайджан – 12 L-39C, станом на 2012 рік
  • Алжир – 30 L-39ZA / С, станом на 2012 рік
  • Вірменія – 4 L-39C, станом на 2012 рік
  • Бангладеш – 8 L-39ZA, станом на 2012 рік
  • Білорусія – 10 L-39C, станом на 2012 рік
  • В’єтнам – 16 L-39, станом на 2012 рік
  • Гана – 2 L-39ZO, станом на 2012 рік
  • Грузія – 6 L-39C, станом на 2012 рік
  • Єгипет – 10 L-39 і 47 L-59E, станом на 2012 рік
  • Ємен – 12 L-39Z, станом на 2012 рік
  • Камбоджа – 5 L-39, станом на 2012 рік
  • Казахстан – 20 L-39C, станом на 2012 рік
  • Киргизія – 4 L-39, станом на 2012 рік
  • КНДР – 12 L-39, станом на 2012 рік
  • Куба – 7 L-39, станом на 2012 рік
  • Лівія – 110 L-39ZO, станом на 2010 рік
  • Литва – 1 L-39ZA, станом на 2012 рік
  • Нігерія – 21 L-39, станом на 2012 рік
  • Нікарагуа – 6 L-39, станом на 2012 рік
  • Росія – 336 L-39C, станом на 2012 рік
  • Сирія – 40 L-39, станом на 2012 рік
  • Словаччина – 5 L-39CM і 5 L-39ZAM, станом на 2012 рік
  • Таїланд – 40 L-39ART / ZA, станом на 2012 рік
  • Туркменія – 2 L-39, станом на 2012 рік
  • Туніс – 9 L-59, станом на 2012 рік
  • Уганда – 3 L-39ZA, станом на 2012 рік
  • Україна – 38 L-39C і L-39М1, станом на 2012 рік
  • Узбекистан – 14 L-39, станом на 2012 рік
  • Чехія – 7 L-39С і 10 L-39ZA, станом на 2012 рік
  • Екваторіальна Гвінея – 2 L-39, станом на 2012 рік
  • Ефіопія – 7 L-39, станом на 2012 рік
  • Естонія – 2 L-39, станом на 2012 рік

Перебував на озброєнні

  • Афганістан – 3 L-39С в даний час знаходяться на зберіганні на основою базі афганських ВПС в міжнародному аеропорту Кабула, 26 L-39 стояли на озброєнні з 1977 по 2001 рік.
  • Болгарія – 12 L-39ZA
  • Угорщина – 20 L-39ZO
  • НДР – 52 L-39ZO і 2 L-39V
  • Ірак – 22 L-39C і 59 L-39ZO
  • Латвія
  • Румунія – 32 L-39
  • СРСР – 2080 L-39C (після розпаду СРСР перейшли у власність до новоутворених держав)
  • Таджикистан
  • Чад – 11 L-39ZO
  • Чехословаччина – 33 L-39C, 30 L-39ZA, 8 L-39V і 6 L-39MS

Цивільні оператори

  • СРСР – використовувалися в ДОСААФ
  • Канада – 2 L-39 використовувалися в складі пілотажної групи Northern Lights Aerobatics Team 2000 року
  • Росія – пілотажна група «Русь»
  • Латвія – 5 L-39 пілотажна група «Baltic Bees»
  • США – пілотажна група «Патріоти»
  • Франція – 7 L-39 в складі пілотажної групи «Брайтлінг»

НАША ПРОДУКЦІЯ

Капітальний ремонт і модернізація літаків Л-39 ТЕЛЕФОН: +38 05746 42103

Модернізація літаків, їх вузлів, агрегатів і обладнання, допоміжних силових установок, демілітаризація, доопрацювання літаків під Л-39Д.

Телефон:

+38 05746 42103

Факс:

+38 05746 41957

Адреса:

Мікрорайон “Авіатор", 162, м. Чугуїв-1, Харківська область, Україна, 63501